2009. július 19., vasárnap

Interjú Vona Gáborral az EFOTT-on

A Jobbik elnöke, Vona Gábor az a személyiség, akinektevékenységét, szavahihetőségét még a lakosság azon része is elismeri, amely elutasítja a párt tevékenységét.


Olyan hiteles ember, akinek ha eszközeivel nem is ért
egyet valaki, magát a vezetőt, az "embert" respektálnia és tisztelnie kell, mert elveiért egyedülálló módon kész harcolni, és áldozatokat hozni.

De ki is Vona Gábor valójában? Dolgos politikus, és lelkes forradalmár? Az ismert politikus a bajai EFOTT
fesztiválon nyilatkozott a Bulvaros.hu-nak. 

A pártnak nagy a támogatottsága a fiatalabb korosztály körében. Gondolom, nem véletlen, hogy a fiatal értelmiség számára tartott rendezvényt Ön is meglátogatta.

- 2002-ben diplomáztam az ELTE bölcsészkarán, mint történész, ezért nem lehet azt mondani rám, hogy "vén róka" lennék. A közvélemény-kutatások szerint a Jobbik támogatottsága elsöprő a fiatalok körében, a mi szavazóink nagy része 40 év alatti. Abban a korosztályban, amely a leggyorsabban képes reagálni a változó körülményekhez. Az idősebbeknek ehhez több idő kell, de véleményem szerint nemsokára ott is áttörés várható. A bennünket támogató fiataloknak, fiatal felnőtteknek is vannak szüleik, nagyszüleik, akik előbb-utóbb megismerik a valódi Jobbikot majd a gyermekeiktől, és nem azt a hamis képet, amelyet a média nagy része próbál sulykolni.

Mi a véleménye az EFOTT-ról? Ön egyetemista évei alatt részt vett ezen a találkozón?

- Nagyon tetszik, de sajnos csak néhány órát tudok itt tölteni. Ezt igyekszem arra használni, hogy minél inkább beleszippantsak a fesztivál légkörébe, a legtöbb emberrel beszélgessek. A célom, hogy meghallgassam a jövendő értelmiség problémáit, örömeit, céljait, álmait, hogy válaszoljak a kérdéseikre. Átlagosan bulizós egyetemistának számítottam annak idején, ami heti egy "ereszd el a hajam" jellegű rendezvénylátogatást jelentett. Itt Baján is voltam már egyetemi táborozáson, de az EFOTT valahogy mindig kimaradt.

Családapaként el fogja engedni gyermekét hasonló rendezvényekre?


- Persze. Ezeken a rendezvényeken ugyan több alkohol fogy, mint általában, de hát mindenki volt fiatal. A drogoktól viszont szeretném mindenképp távol tartani. Nekem sikerült, aminek nagyon örülök, és szeretném, ha neki -vagy inkább majd nekik - sem lenne szükségük rá.

Hogyan szokott pihenni? Mi a kikapcsolódás az Ön számára?


- Az a minimális szabadidő, ami marad, az a családé. Persze nem egyszerű, amikor az ember dögfáradtan hazaesik, és ott várja az energiabomba kisfia az ajtóban: "Gyere apa, labdázzunk!" Ha esetleg még maradt egy kis erőm, és mondjuk a család már elaludt, akkor legszívesebben olvasok. A könyvek szerelmese vagyok. Van, aki hétvégén plázákban vagy autószalonokban szeret nézelődni, én, ha tehetem, a könyvesboltokban bolyongok. Van sok olyan szerző - pl. Hamvas Béla, Friedrich Nietzsche, Konrad Lorenz -, akik ugyan már jó pár évtizede halottak, de úgy érzem, nagyon jó barátok vagyunk. Ez ugye még nem kóros?...

A Medián politikuslistáján 61 százalékos ismertséggel áll a Jobbik elnöke, Vona Gábor. A népszerűségi listán pedig megelőzi a baloldali és liberális politikusok nagy többségét. Mennyiben változott meg az élete az ismertségének növekedésével?

- Megismernek egyre gyakrabban az utcán, sokan odajönnek és gratulálnak. Eddig én csak a pozitív oldalával találkoztam, bár biztos lesznek majd kellemetlenkedők is. Amikor belevágtam ebbe az egészbe, én az elejétől kezdve tudtam és éreztem, hogy sikeresek leszünk, és hogy akkor majd megváltozik az én életem is. Szóval fel voltam, fel vagyok készülve.

Ha be kellene mutatni a nagyközönség számára Vona Gábort, mit mondana róla?

- Ez most elég nehéz kérdés, mert ha jókat mondok róla, az öndicséretnek tűnik, ha meg rosszakat, az álszerénységnek. Maradjunk annyiban, hogy azt mondanám mindenkinek, ismerje meg ezt az embert, aztán döntsön róla maga.

Az Ön munkája nagy leterheltséggel, sok távolléttel jár. Hogyan viseli ezt a családja?

- A családom szépen, fokozatosan, de hozzászokott. A pici még csak a távolléteket tapasztalja, a feleségem pedig mindent, ami ezzel jár. Vannak rossz pillanatok, amikor nagyon nehéz a távollét mindenki számára, de mivel otthon szerető légkörben élünk, így ezeket egyszerűen túléljük. A feleségem egyébként szintén történész, és jelenleg újságíró-szerkesztőként dolgozik a barikád.hu internetes és a Barikád nyomtatott lapnál. Amikor este végre kettesben vagyunk, nem nehéz közös témát találnunk.

31 évesen az egyik legmarkánsabb szereplője a hazai politikai életnek. Ilyen fiatalon pártot irányítani nem csekély feladat. A média - nyilván tájékozatlanságból - gyakran beskatulyázza Önt. Hogyan viseli ezt, mennyire tud Ön és a környezete elvonatkoztatni ettől?

- Furcsa, de a környezetem, aki ismer, egyáltalán nem volt vevő erre a skatulyázásra. Nem is nagyon jut eszembe olyan, hogy egy barátom elfordult volna tőlem azért, amit csinálok. Van, aki nem ért egyet velem, de ez eddig nem állt számomra fontos kapcsolatok közé választóvonalnak. Én meg - nem tudom, szabad-e ilyet bevallani, de - szinte élvezem, amikor a sajtó mindenféle patás ördögnek mutat be. Ilyenkor nevetek egy jót, és csinálok valami finom vacsorát, mert imádok főzni.

Akkor árulja el végül, "mit főztek" ki idén nyáron pihenés gyanánt?

- Egy hetet töltöttünk Sopronban, és egy nagyon kedves meghívásnak eleget téve néhány napot fogunk tölteni Sümegen. Ez a nyár ezen felül nekem, nekünk egy dolgos, munkás nyár lesz. Hála Istennek! Megőrülnék a tétlenségtől.


(bulvaros.hu)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.